Dag 13 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Jorn

03 Oktober 2012 | Curaçao, Curaçao

Hier weer een berichtje vanuit het zonnige Curacao. We kunnen ons niet voorstellen dat het in Nederland regenachtig weer is.
Vandaag weer een leuke, geweldige, bijzondere dag.
Het begon vanmorgen met de therapie van Jorn. Jorn deed weer goed zijn best. Ik (Elly) heb vanmorgen binnen meegekeken voordat ze het dock opgaan. O.a. gezien hoe ze bij Jorn tandpoetsen. Hij laat het gewoon toe als Anja het doet. Bij ons gaat dit nog niet zo vanzelf. Maar we blijven volhouden. Daarna naar Li-Na. Jorn heeft met een grote duik (snorkel) bril op gezwommen. Zodat hij ook onder water kan kijken wat er allemaal gebeurt. Hij heeft de vissen en Li-Na onder water zien zwemmen, ook onder water gezien hoe Li-Na gevoerd werd. Dit vond hij natuurlijk heel leuk.
En vanmiddag hebben wij eindelijk met Li-Na mogen zwemmen. Een geweldige, bijzondere ervaring om met de dolfijn te mogen zwemmen die al die bijzondere dingen met je eigen kind doet. Dit was geweldig om mee te maken. Als begeleiding heb je een dolfijntrainer, bij ons was dit Esther, de hoofd dolfijntrainster. Die ook elke dag met Jorn op het dock zit. Zij vertelde van tevoren dat de dolfijnen meer naar kinderen en vrouwen trekken dan naar mannen.
Eerst mochten Richard en Elly het water in om te voelen en te zwemmen. Het gevoel wat je dan krijgt is niet uit te leggen. Daarna mochten ook Britt en Roel het water in. Helaas kunnen we nog geen foto's op de blog zetten. Er zijn wel foto's gemaakt door de fotografen van het CDTC. Deze krijgen we meer naar huis als herinnering.

• 04 Oktober 2012 - 08:24

Carlien:

He luitjes,
    super om jullie te volgen en al jullie positieve ontwikkelingen te zien, lezen en voelen...
    Nog veel plezierige ontwikkelingen gewenst in de laatste week he!
    vele groeten vanuit het regenovergoten galder
    Erik Carlien en kids

• 04 Oktober 2012 - 09:39

Opa Miel En Oma Maria:

Hallo allemaal

Eindelijk is het er toch van gekomen voor jullie allemaal dat jullie met de dolfijnen
    mochten zwemmen. Wij zijn benieuwd naar de foto's als jullie volgende week
    weer in Nederland terug zijn.
    Blijf lekker genieten van alles en vooral van de positieve dingen die er met Jorn
    gebeuren. Bij ons hier is het echt herfst aan het worden.
    Jullie zullen versteld staan wat er in jullie huiskamer allemaal gebeurd is.
    Grote verrassing!!!!!!!!!
    We gaan vandaag naar Baarle-Hertog voor de bloemen voor Elly Baeten.

Groetjes van Opa Miel en Oma Maria.

• 04 Oktober 2012 - 10:07

Jan Mathijssen:

Inderdaad. Jullie hadden een super ervaring door zelf met Li-Na te mogen zwemmen. Imposant zo,n geweldig dier naast. Aan de foto's kun je zien dat de kinderen ook zeer genieten. Nog 2 dagen en dan is het voor deze keer weer voorbij. Ben benieuwd naar jullie verhalen als jullie thuis zijn.

• 04 Oktober 2012 - 10:44

Oma Elly En Opa Geert:

Poeh Poeh ,

wat een ervaringen allemaal geweldig dat moet toch wel veel met jullie
    doen en die Jorn met snorkel en Bril super ,
    het is toch wel heel heel geweldig dat jullie deze kans gekregen hebben
    en dat jorn het zo geweldig doet ,Li-na heeft toch zeker ook wel met Richard gezwommen hé
    ( omdat hij een man is hi hi ) geniet nog maar heel erg van de komende dagen
    want het wordt af tellen nu . ben benieuwd hoe Jorn het gaat doen zonder dolfijn ??

leifs en dikke kusss van ons

• 04 Oktober 2012 - 16:12

Lian:

He van Loontjes, Wat geweldig om te lezen. Echt super ontwikkelingen daar. Fijn. Geniet er nog volop van. Dikke X Frank & Lian, Wessel.

• 04 Oktober 2012 - 20:13

Jack En José:

geweldig hoor wat hebben julie toch 'n speciale ervaring opgedaan, ik ben ook erg benieuwd naar Jorn hoe het is als hij weer thuis is, valt hij weer in z'n oude patroon, of houd hij vast wat hier is gebeurt.
    ik moet nog 'n week wachten om het allemaal te horen, want dan zijn wij weg hè,
    geniet nog, want het gaat nu erg snel.

liefs van Jack en José!!!!!

• 04 Oktober 2012 - 20:36

Diny Schram:

Hallo allemaal

Wat een mooie foto,s zeg, en fijn dat het allemaal goed gaat, wel bijzonder om van deze afstand alles te kunnen volgen. Geniet er nog van en een hele goede reis terug
    Tot ziens en heel veel groetjes.

• 04 Oktober 2012 - 21:39

Esther:

Super om al jullie ervaringen te lezen!
    Geniet ervan met zijn allen en wat leuk dat we jullie kunnen volgen!!
    Veel groetjes! Xxx

• 05 Oktober 2012 - 13:50

De Biekes:

Eindelijk is het er nu van gekomen ! Dit is wel echt heel erg bijzonder, dat je dit met zijn allen mag meemaken. Met dolfijnen zwemmen is wel een droom voor heel veel mensen volgens mij (de mijne wel in ieder geval.....) Ben ook zeer benieuwd hoe het gaat met de ontwikkelingen van Jorn. Ik heb het wel gelezen allemaal, maar wil het graag met mijn eigen ogen zien.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is : Jullie hadden mij gewoon mee moeten nemen -:)

Geniet er nog van met zijn allen !!

Dikk kus van ons