Dag 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Jorn

04 Maart 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag de 2e therapiedag. Vanmorgen eerst nog lekker gezwommen in ons zwembad.
En vanmiddag was het dan weer zover.
Eerst binnen gewerkt. Paul heeft bekeken wat Jorn al kan wat betreft woordherkenning. Ook het zelf uit doen van schoenen en kleren weer geoefend. Daarna naar het dock. Jorn mocht weer zwemmen met Kanoa maar ook met Renate, de moeder van Kanoa. Omdat Kanoa nog maar net 3 jaar oud is blijft zijn moeder altijd nog in de buurt. Voor Jorn natuurlijk extra leuk want hierdoor mag hij soms met 2 dolfijnen zwemmen.
Vandaag in het water weer veel leuke dingen gedaan. Op het dock nog geoefend met letters en woordjes bv. aap wat Jorn goed kan zeggen en papa, wat voor hem weer lastig is. Maar het is gelukt.
De stagiaire, Daphne, die Jorn heeft studeert voor logopediste en heeft net een cursus ondersteunende gebaren gehad dus daar kan ze nu meteen flink mee oefenen. Na afloop zelf het wetsuit uit moeten doen voor het douchen en nog op de wc gezeten.
Na afloop gaat Jorn nog alles opruimen met Daphne en hebben nog even een gesprek met Paul. Dit is elke dag zo.
Paul is erg tevreden, Jorn is erg enthousiast en leergierig.
Paul wil graag dat we filmen als Jorn ongewenst gedrag laat zien zodat hij kan achterhalen wat de oorzaak is.
Britt en Roel zijn vandaag gaan snorkelen, voetballen en volleyballen. Snorkelen was erg leuk, veel visjes gezien en Roel heeft zeewier gevangen.
Vandaag waren Jan Mathijssen, van stichting Tess, en zijn vriendin Carla ook bij het Cdtc. Jorn heeft een heel leuk shirt gekregen, foto's komen nog.
Na de therapie nog even langs het sea quarium strand gelopen daar is nu een boulevard met leuke winkeltjes. Daar moeten Britt en Elly natuurlijk nog een keer naar toe om te shoppen. De kinderen hebben churro's en poffertjes op. Hoe Hollands kan het zijn.

• 05 Maart 2014 - 13:02

Iduna:

Hoihoi!!
    Wat super om te lezen dat hij weer bijleert! Blijft toch geweldig deze therapie!

Groetjes!!

• 05 Maart 2014 - 13:18

Agnes Leo:

Hoi fam.
    Wat leuk om jullie verhalen zo te lezen. Wij kijken er steeds naar uit. Nou geniet er nog maar van.
    Liefs de fam.

• 05 Maart 2014 - 19:22

Diny Schram:

Hallo allemaal,

julie hebben het goed naar jullie zin zo te zien aan de foto's en Jorn wat bof jij dat je met twee dolfijnen mag zwemmen. Heel veel groetjes van Diny

• 05 Maart 2014 - 19:46

Elly En Gerard Derkx:

Wat leuk weer jullie berichtjes te lezen.
    Fijn dat Jørn het weer goed doet.
    Geniet, want het is weer zo voorbij.
    Groetjes Gerad, Elly en Ilse

• 05 Maart 2014 - 19:54

Debby Den Ouden:

Hoi richard,elly, britt jorn en roel. Super gaaf om dit weer te kunnen lezen. En ook dat jorn weer vorderingen maakt. Zet m op jorn!!! Geniet nog lekker! Xx maikel, debby en de kids

• 05 Maart 2014 - 21:54

Elly:

groetjes van Zoë . max en Evi wij vinden de foto,s heel leuk en zijn toch wel een beetje jaloers
    xxx

• 05 Maart 2014 - 22:20

Guy Neika Hella En Neika:

Hallo allemaal,

Wat fijn weer wat te kunnen lezen over jullie. Petje af voor Jorn die het zo te lezen heel goed doet. Hopelijk krijgen jullie de komende weken meer antwoorden op alles. Geniet vooral ook lekker met zijn allen.

Groetjes en xxxx Hella, William, Guy en Neïka.

• 05 Maart 2014 - 22:22

Jack En José:

prachtig prachtig prachtig, ik krijg gewoon kippevel als ik jullie verhaal lees en de foto's bekijk.
    ik hou me weer aanbevolen om 'n keertje films en foto's te kijken bij jullie als jullie weer terug zijn net als vorige keer.
    xxxjes Jack en José!!!!

• 05 Maart 2014 - 23:06

Ingrid En Leo Van Boxel:

Wat blijft t mooi om te lezen en bijzonder wat dieren met mensen kunnen doen he. Top. Geniet er nog van! Xxx uit Galder

Jorn

Jorn van Loon is een jongen van 9 jaar met een verstandelijke beperking en kan niet praten. Jorn heeft nog een zus Britt van 11 en een broertje Roel van 5 jaar. 21 September vertrekken we met het hele gezin naar Curacao voor de dolfijntherapie. We hebben er veel zin in maar het is ook heel spannend. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van de therapie. Door deze weblog willen we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Actief sinds 11 Sept. 2012