Derde dag therapie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu Derde dag therapie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu

Derde dag therapie

Blijf op de hoogte en volg Jorn

17 Augustus 2016 | Curaçao, Curaçao

Vandaag is het voor Britt en Roel dok dag. Ze mogen dan meekijken bij Jorn op het dok.
Wij denken dat Jorn last heeft van heimwee. Vraagt regelmatig om Gaya, onze hond, en wil graag naar huis. Heeft ook nog veel onrust in zich. Dit uit zich oa door snel boos te worden. We weten het natuurlijk niet zeker maar denken dat heimwee de oorzaak is.
Maar in de therapie heeft hij altijd reuze veel zin.
Vandaag eerst weer binnen gewerkt. Zijn pictobord klaar gemaakt en toen moest hij een puzzel van Chabelita maken. De stukjes hiervan moest hij bij vijf personen binnen het cdtc gaan vragen. Eerst hallo zeggen, om de foto vragen met alsjeblieft en dan nog dankjewel zeggen. Dit ging heel goed. Hij was ook heel gemotiveerd om dit goed te doen. En toen moest natuurlijk de puzzel ook nog gemaakt worden. Dit was even lastig, maar op een gegeven moment had hij door dat hij de stukjes ook kan draaien.
En toen naar buiten, naar het dok, naar Chabelita. Britt en Roel mochten de foto's laten zien waar hij uit kan kiezen. Ook mochten ze Chabelita kunstjes laten doen.
Jorn heeft hier gewerkt aan de mondmotoriek. Nu alleen 3 minuten aan een stuk. Dit vond hij heel lastig. 1 keer net te vroeg omhoog gekomen, geen beloning en opnieuw. Heel streng dus maar heel goed.

Na de therapie zijn we naar de Grote knip geweest, een heel mooi strandje aan de westkust van Curacao. Hier was een vlot in het water dus Jorn was helemaal blij. Ook nog gesnorkeld, zelfs Jorn.
Alleen al dat zand aan zijn voeten vond hij maar niks.

• 18 Augustus 2016 - 10:30

Iduna:

Wat een heerlijke foto van Jorn zo lachend met de dolfijn! Wel sneu dat hij misschien heimwee heeft. Misschien gaat t vandaag weer wat beter met hem!

Groetjes!

• 18 Augustus 2016 - 12:38

Tantien:

Oh wat vervelend als Jorn heimwee heeft, had zijn vader vroeger ook toen hij nog klein was. Op de foto`s heeft hij het wel naar zin om te zien. Geniet ze . Groet ikke

• 18 Augustus 2016 - 17:34

Diny S:

• 18 Augustus 2016 - 22:36

Agnes En Leo:

Hopelijk gaat hij ook genieten van de andere momenten van de dag. Maar de therapieën zijn weer geweldig. Heel veel plezier nog komende dagen!!!!
    Liefs van ons!!!

• 18 Augustus 2016 - 22:40

Jack En José:

ik blijf het fantastisch vinden hoe ze daar met Jorn omgaan en natuurlijk ook nog eens met Roel en Britt. echt geweldig. lieve van Loontjes, geniet ervan!!!!!!
    dikke kusssssssss

Jorn

Jorn van Loon is een jongen van 9 jaar met een verstandelijke beperking en kan niet praten. Jorn heeft nog een zus Britt van 11 en een broertje Roel van 5 jaar. 21 September vertrekken we met het hele gezin naar Curacao voor de dolfijntherapie. We hebben er veel zin in maar het is ook heel spannend. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van de therapie. Door deze weblog willen we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Actief sinds 11 Sept. 2012