Eerste dag therapie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu Eerste dag therapie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu

Eerste dag therapie

Blijf op de hoogte en volg Jorn

15 Augustus 2016 | Curaçao, Curaçao

We moesten vandaag een half uur eerder bij het cdtc zijn. Daar hadden we eerst een gesprek met therapeut Ricarda en Lisa, therapeut in opleiding. Jorn heeft dus twee therapeuten. Hij gaat zwemmen met dolfijn Chabelita, zij is hoogzwanger, maar kan nog steeds heel hard werken.
Tijdens het gesprek hebben wij aangegeven wat onze doelen zijn, vooral zijn gedrag en communicatie. Ricarda en Lisa hebben vooral heel veel vragen gesteld over wat ze gelezen hebben in de verslagen over Jorn. Terwijl wij dit gesprek hadden heeft Jorn samen met Britt en Roel en stagiaire Natasja spelletjes gedaan en wat rond gekeken.
Na het gesprek begint het voor Jorn dan eindelijk. Hij gaat eerst mee naar binnen om te werken, zijn pictobord klaar te maken en zich om te kleden.
En dan naar buiten naar het dok. Hij kon niet wachten om het water in te gaan. Hij was zo blij. Daardoor was hij heel gemotiveerd om te werken. Ze zijn vooral op beginletters van woorden aan het oefenen geweest. Als hij van Lisa een foto wil moet hij eerst hij duidelijk de f zeggen. Dit ging goed. Op het dok nog memory gespeeld. Ricarda geeft aan dat hij een heel goed geheugen heeft. En toen was het zwemmen alweer afgelopen. Nog douchen, aankleden en nog naar binnen om op te ruimen. Ricarda komt dan ondertussen vertellen hoe het gegaan is. Ze gaf aan dat Jorn heel enthousiast was, gemotiveerd en heel hard heeft gewerkt. En een heel aanstekelijke lach heeft.

• 16 Augustus 2016 - 16:21

Tantien:

Hee Jorn, weer hard gewerkt lees ik en ook dat je het leuk vind, ga zo door en geniet er van. Jullie allemaal hee lekker genieten. Groet ikke.

• 16 Augustus 2016 - 17:37

Oma Elly:

wat knap van die man !! en zo fijn dat hij het zo goed doet
    hij was het dus niet vergeten !! kus

• 16 Augustus 2016 - 18:46

Diny Schram:

Knap hoor Jorn groetjes voor jullie allemaal.

• 16 Augustus 2016 - 19:02

Agnes En Leo:

Hoi Luitjes.
    Wat een ervaring weer he. Wat zou ik zijn gezichtje graag willen zien. We wachten op de foto's. Heel veel plezier en geniet van jullie vakantie!!

• 16 Augustus 2016 - 20:38

Jan Mathijssen:

Super om de 1e verhalen te lezen. Flamboyan bevalt goed dus. Lees dat jullie Lisa erbij hebben.
    Doe Lisa de groeten van Sven Kuijpers.
    Succes met de therapie verder. Mooie tijd!

• 17 Augustus 2016 - 09:43

Paula Zagers:

Wat een mooie start en leuke fotos,die glimlach op zijn gezicht spreekt voor zich.
    Heel veel plezier en een fijne vakantie.
    groetjes

• 21 Augustus 2016 - 19:25

Harry Derkx :

Jullie weekend zit er bijna op. Hopelijk hebben jullie genoten! Morgen weer lekker zwemmen met Chabalita Jørn, en succes met de andere therapieën. Heel bijzonder omdat allemaal mee te maken hè. Groetjes van Gerard,Elly en Ilse

Jorn

Jorn van Loon is een jongen van 9 jaar met een verstandelijke beperking en kan niet praten. Jorn heeft nog een zus Britt van 11 en een broertje Roel van 5 jaar. 21 September vertrekken we met het hele gezin naar Curacao voor de dolfijntherapie. We hebben er veel zin in maar het is ook heel spannend. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van de therapie. Door deze weblog willen we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Actief sinds 11 Sept. 2012