Vijfde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu Vijfde therapiedag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu

Vijfde therapiedag

Blijf op de hoogte en volg Jorn

19 Augustus 2016 | Curaçao, Curaçao

Vanochtend had Jorn opstart problemen. Veel boos geweest. Met dingen gooien. We hebben dit gefilmd om aan Ricarda en Lisa te kunnen laten zien. Dit doorgemaild naar hun zodat zij het goed kunnen bekijken.
Vanochtend bij binnen werken gekeken wat zijn prikkels kan reguleren. Jorn heeft eerst vijf minuten onder een heel zwaar deken gelegen, hier werd hier heel rustig van. Daarna wilde hij nog een keer vijf minuten. Dit gaf hij zelf aan. Ook nog een Drukvest aan gehad, dit vond hij ook heel fijn. Nu mag mama aan de slag om zo'n zwaar deken te maken. We gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn voor een drukvest.
Daarna naar het dok. Daar weer gewerkt aan zijn mondmotoriek en letters zeggen.
En natuurlijk gezwommen met Chabelita en kunstjes laten doen.
Ricärda gaf in het gesprek na de therapie aan dat hij zo gemotiveerd is en maar door blijft gaan om het goed te doen. Dit,is zo fijn werken zei ze.
Ondertussen dat,Jorn therapie had, hadden wij een gesprek met Heike, hoofdtherapeute en logopediste. Over wat mogelijk is wat betreft Jorn zijn communicatie. Zij vind dat we moeten gaan kijken wat Jorn zijn mogelijkheden zijn mbt het herkennen van woorden en letters. En ook zijn mondmotoriek blijven oefenen.

Nu is,het weekend voor Jorn, dat wil zeggen geen therapie. Morgen hebben wij de familie swim. Dan mogen wij gaan zwemmen met Chabelita. We hebben er veel zin in.

Na de therapie zijn we lekker gaan lunchen bij Hemingway.
Jorn wilde friet met frikandellen. Hoe Hollandser kan het zijn.

• 20 Augustus 2016 - 08:41

Cees Van Rijen:

Ik kan me voorstellen dat Jorn af en toe flink moe is, er komt ook heel wat op hem af, maar ik weet eigenlijk niet of dit ook wel zo is? Verder zijn het mooie verhalen om te lezen, dus Jorn, succes jongen.

• 20 Augustus 2016 - 10:12

Oma Elly:

dan maar even genieten van het weekend !!

• 20 Augustus 2016 - 10:35

Tantien:

Hallo Loontjes. Goh wat `n week weer voor Jorn, nu lekker weekend houden en genieten van de omgeving. Die friet met frikandel vind ik wel komisch .Tot schrijfs.

• 20 Augustus 2016 - 13:22

Paula:

Het in erg intensief,maar fijn dat hij zo graag wil.
    Geniet samen fijn van het weekend

• 20 Augustus 2016 - 15:57

Diny Schram:

Veel plezier morgen en nog een fijn weekend. Groetjes

• 20 Augustus 2016 - 17:02

Miel Van Wassenhove:

Hoi allemaal
    Wat fijn dat Jorn het zo leuk vind
    Jammer van zijn boosheid,maar erg grappig dat hij wel onder het deken wil.
    Geniet samen van het zwemmen met de dolfijnen dit weekend
    Groetjes uit Galder
    Opa Miel

• 21 Augustus 2016 - 13:20

Jack En José :

Wat 'n prachtige verhalen alweer, complimenten
    Voor degene die het schrijft.
    Heel veel plezier met de dolfijnen
    Dikke kus van ons 2tjes

Jorn

Jorn van Loon is een jongen van 9 jaar met een verstandelijke beperking en kan niet praten. Jorn heeft nog een zus Britt van 11 en een broertje Roel van 5 jaar. 21 September vertrekken we met het hele gezin naar Curacao voor de dolfijntherapie. We hebben er veel zin in maar het is ook heel spannend. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van de therapie. Door deze weblog willen we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Actief sinds 11 Sept. 2012