Weekend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jorn Loon - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Jorn

21 Augustus 2016 | Curaçao, Curaçao

Zaterdag was family swim. Wij, Britt,Roel, Richard en Elly, mochten zwemmen met Chabelita. Om 16.00 uur moesten we bij her cdtc zijn. Jorn werd opgevangen door Natasja, de intern.
Eerst kregen we een kort introductie filmpje met wat wel en niet mag. Waar je dolfijn mag aaien en hoe je je armen moet bewegen.
Toen kregen we te horen dat we met twee dolfijnen, Chabelita en Bonnie gingen zwemmen. Dit omdat we met z'n vieren zijn. Toen naar het materialenhok, flippers en een drijfband gekregen. En ja, toen mochten we naar het dok en het water in. Dit is heel leuk maar toch ook wel spannend. Een dolfijn van zo dichtbij is toch wel groot. We hebben Chabelita en Bonnie mogen aaien, laten dansen, laten spetteren, een kus gekregen en over een stok laten springen. Dit alles is vastgelegd door het camerateam van het cdtc. Dus de laatste,therapiedag,krijgen we hier de foto's van.
Het was weer een geweldige ervaring.

Na afloop nog een lekkere cocktail gedronken bij Hemingway's.

Zondag hebben we een rustig dagje gehad, Richard is met Britt en Roel naar Shete boka geweest. Dit is aan de westkant waar de zee heel ruw is en grote rotsen zijn.
Jorn en Elly zijn bij het huis gebleven. Jorn lijkt beter in zijn vel te zitten. Gelukkig.

• 24 Augustus 2016 - 11:54

Elly Derkx:

Goed nieuws te horen dat het met Jørn goed gaat en een geweldige ervaring met de dolfijnen zwemmen. Geniet!!!! Groetjes

• 26 Augustus 2016 - 12:34

Anny V D Broek:

Heel speciaal om dit te lezen wat jullie mee maken, dat blijven mooie herinneringen. En dat het met Jorn zo goed gaat, heel fijn. geniet nog!!!!!!!!!! Groetjes Tantan

Jorn

Jorn van Loon is een jongen van 9 jaar met een verstandelijke beperking en kan niet praten. Jorn heeft nog een zus Britt van 11 en een broertje Roel van 5 jaar. 21 September vertrekken we met het hele gezin naar Curacao voor de dolfijntherapie. We hebben er veel zin in maar het is ook heel spannend. We zijn erg benieuwd naar de resultaten van de therapie. Door deze weblog willen we jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Actief sinds 11 Sept. 2012